Pressemeddelelser

At rejse og indrette er at leve

….ifølge danskerne. Undersøgelser viser nemlig, at to af de ting, som danskerne bruger flest penge på, er rejser og indretning. Danskerne er ellers generelt gode til at spare op. Vi har flere penge stående på bankbogen end nogensinde før, for krisen har trods alt lært os at være forsigtige og ikke nødvendigvis bruge rub og skub, men også spare op til dårlige tider. Når det er sagt, hvordan kan det så være, at netop rejser og indretning er de to ting, vi bruger flest penge på?

 

Rejser

Hvad angår vores rejselyst, så lever vi i en travl hverdag, hvor fritid er blevet en mangelvare. Mange af os lever med et grænseløst arbejde, hvor vi altid er tilgængelige. Vi kan altid nås og på mail og telefon på alle tider af døgnet. Denne konstante tilgængelighed kan stresse. Dette understøttes af tal, der viser, at stress er blevet en folkeepidemi, som rammer flere og flere danskerne. Fritid, hvor vi kan trætte stikket og lade op, er blevet en luksus. Når vi rejser, kommer vi netop ud af vores vante omgivelser og oplever noget helt andet. Det er et tidspunkt, hvor vi tænker på alt andet end arbejde, og kan restituere. Ferien bliver et åndehul. Men ferie er også meget mere end det. Vi bruger også ferierne på kvalitetstid med vores familie – at finde hinanden igen og give hinanden tid. Det er vigtigt, når hverdagen kører på autopilot ind imellem.

Herudover er der hele det aspekt med, at ferie giver følelsen af, at vi lever og oplever noget nyt. I hverdagen kan rutinerne hurtigt blive de samme kedelige. For at vi føler, at vi ikke går helt i stå, har vi derfor brug for nogle friske input ind imellem, der kan inspirere os.

I dag iscenesætter vi os selv mere end nogensinde før. Vi fortæller omverden, hvem vi er – ikke via ord, men via vores livsførelse. At rejse er et symbol på, at vi har udsyn og er eventyrslystne. At vi har overskud nok – både økonomisk og mentalt - til at ville opleve mere.

 

Indretning

Store dele af året, er der koldt og mørkt i Danmark. Derfor bruger vi meget tid i vores hjem. Ligesom med rejser, så afspejler vores hjem også vores personlighed. Indretter vi boligen efter tidens boligtrends, og har vi nyt interiør fra moderigtige mærker som Royal Copenhagen, VIPP og AYTM, der kan købes her, så kan andre se, at vi ikke blot har råd, men også sans for stil og indretning. Ligeledes fortæller bøgerne på bogreolen og plakaterne på væggen nogen om, hvem vi er, og hvilke prioriteringer og interesser, vi har. Se bare programmet ”Kender du typen”, hvor to sociologer kan fortælle en masse om en person, ved blot at se vedkommendes hjem. Vi kommunikerer således med alt hvad vi gør, hvordan vi ser ud, hvad vi køber, interesserer os for og siger.

Please follow and like us: