Uncategorized

Danskerne vil handle dagligvarer online

Danskerne er pressede. Vi lever en travl hverdag med lange arbejdsdage. Når arbejdsdagen er slut, skal børnene hentes i institutionen, og de er ofte trætte efter en mindst lige så lang dag. Det fører til skrig og skrål, når man træt og stresset skal handle ind til en hurtig aftensmad, som ofte bliver alt for dyr og alt for usund, fordi der er mange impulskøb. Kort sagt er der behov for fornyelse i mange familier.

Internet handel har været en revolution

Løsningen for mange danskere har været at handle dagligvarer på nettet. Det har givet helt nye muligheder til den travle hverdagsfamilie, der pludselig kan springe over de paniske indkøbsture med skrigende børn. Det er en hæslig rutine, som mange forældre sikkert kan nikke genkendende til at have oplevet mindst én gang. Gør jer selv den tjeneste at handle jeres dagligvarer her.

Det er imidlertid ikke kun børnefamilierne, der er begyndt at handle dagligvarer online. Faktisk tyder meget på, at dette er en tendens som et bredt udsnit af den danske befolk er begyndt at satse på, og det er der god grund til, hvis man kigger på det som danskerne mangler mest – nemlig tid.

Når danskerne handler dagligvarer online, så gør de det primært for at spare tid. De slipper for køreturen til supermarkedet, at vælte rundt med vognen for at finde varerne og den lange ventetid ved kassen. Der er måske påstande om, at det kun tager fem minutter at handle, men sandheden er, at det ofte tager mellem en halv og en hel time fra at man forlader hjemmet og til at man er hjemme igen. Det er mange timer af ens fritid, der går med en pligt, som kunne springes over.

 

Fleksibilitet tæller mere end pris

Når danskerne tilvælger det at købe dagligvarer online, så er det især fleksibiliteten, der trækker. Pludselig er det muligt at handle ind på den tid af døgnet, der passer en allerbedst fremfor at skulle tilpasse sine indkøb til bestemte tidspunkter. Ligeledes vælger man også, hvornår man vil modtage varerne, så man kan være sikker på, at man er hjemme.

Prismæssigt er der ikke ofte de store forskelle mellem at handle dagligvarer online og så i butikkerne. Det sender et klart signal om, at danskerne vægter fleksibiliteten højere end at indhente de billigste tilbud. Dette skyldes, at den største mangelvare hos danskerne ikke længere er økonomisk frirum, men derimod tid og ikke mindst overskud.

Please follow and like us: